amandamatildawallin.blogg.se

Pray for Stockholm

Publicerad 2017-04-08 09:56:00 i Allmänt,

Jag har inte alls varit säker på om jag velat kommentera händelsen i Stockholm i överhuvudtaget för jag vet inte rikigt vad jag ska säga. Jag har sett så många hemska bilder och otäcka scener det senaste dygnet och det är det är svårt att förstå vidden av vad som hänt.  
 
Det första som slog mig när jag nåddes av nyheterna igår var att få tag i alla mina vänner i Stockholm. Jag fick sådan hjärtklappning och jag är så tacksam att alla var oskadda. 

Det blir så påtagligt hur några minuter kan förändra allt. Det är människor som inte längre vandrar omkring oss. Det kan vara en mor, en far, en sambo, en bästa vän. Det är anhöriga som inte längre kommer få träffa dessa personer. 

Vad jag dock vill belysa är att dessa hemskheter sker världen över. Det är klart att det blir påtagligt när det sker så pass nära och i Stockholm, men vi får inte glömma att det är fler där ute som drabbas. I Syrien har hundratusentals personer satt livet till. Vår värld är inte vad den borde vara och vi kommer att få jobba hårt för att få rätsida på alla hemskheter som omger oss.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela