amandamatildawallin.blogg.se

Att vara adopterad

Publicerad 2017-02-25 19:01:00 i Allmänt,

Blev bjuden på middag i går vid Höga Kusten hotellet, hade aldrig varit dit så blev mycket glad när jag fick veta vart jag skulle. Det är så fint där ute längs kusten och jag älskade hemfärden på förmiddagen när solen låg på. 

Jag spenderar kvällen hos föräldrarna ikväll, det var rätt länge sedan jag var hemma och verkligen tog mig tiden att umgås med dem så ikväll ska vi äta middag och se på Melodifestivalen tillsammans. 

Det är nog en del som undrar vad jag har för usprung och jag har hört så många roliga gissningar genom åren. Jag är alltså adopterad från Vietnam och kom till Sverige när jag var några veckor gammal. Utseendemässigt är jag nog inte den typiska vitnamesen så kanske är det därför många undrar vart jag kommer ifrån. Att vara adopterad antar jag skiljer sig från indvid till indivd. Jag har haft en trygg uppväxt och alltid haft enkelt för mig. Jag har aldrig haft frågor om mitt ursprung och mina bilogiska föräldrar skulle jag aldrig kalla något annat än mina riktiga föräldrar. 

De flesta brukar vilja veta om jag träffat mina biologiska föräldrar och svaret är nej. Jag har aldrig varit intresserad av att söka upp dem. Många adopterade kanske gör det, men det är inget jag känner ett behov av. Jag har inte heller rest tillbaka till Vietnamn det är däremot något jag vill göra i framtiden. Att vara adopterad är inget jag lidit av snarare tvärtom. Mina föräldrar är oerhört omtänksamma och kärleksfulla och ingen kunde vara gladare att ha sådana fina föräldrar som jag. 

Alice Svensson adopterades samtidigt som mig och ikväll ställer hon upp i Melodifestivalen. Det är en fantastiskt rolig och begåvad tjej och vi kommer självklart ringa och rösta för fulla rör här hemma. Vi har sett varandra växa upp och jag önskar henne ett stort lycka till under kvällens tävling. Jag hoppas ni ger henne en röst, bidrag nr 2 - running with lions! Nedan får ni en bild på mig och Alice som små. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela