amandamatildawallin.blogg.se

"Det var längesedan mitt hjärta och min hjärna kom överens"

Publicerad 2017-05-08 21:00:20 i Allmänt,

Jag flyttar snart till ny lägenhet och kan nu även berätta för er alla att jag byter jobb den första september. Min tid i GIF Sundsvall börjar lida mot sitt slut och det var absolut inget lätt val att gå därifrån, men jag känner att jag behöver ny miljö och jag behöver framförallt utvecklas för att kunna avancera vidare. Min nya arbetsplats blir Northcar och det blir en spännande utmaning som jag ser fram emot. Jag kommer att fortsätta att arbeta med marknad och kommunikation men alltså för ett nytt företag.

Att arbeta med sport kommer jag såklart sakna och också många av mina kollegor. Dryga 2,5 år känns kanske inte som så lång tid, men du hinner bli väldigt tight med många och speciellt i en sådan liten organisation som GIF Sundsvall. Jag tar dock med mig alla roliga och lärorika stunder och är tacksam för den tid jag haft tillsammans med Giffarna.

Jag trodde det skulle kännas bättre när vissa bitar sakta men säkert började falla på plats, men jag är fortfarande ledsen och har svårt att se de positiva i allt som händer. Det är inte så att jag går runt på jobbet och grinar, jag är inte riktigt en sådan person. Men jag har svårt att vara själv. Kan inte ge mig tid att tänka för då blir jag ledsen och känner mig ensam. Något som var så självklart för mig förut att vara ensam och få egentid känns förödande emellanåt. Jag känner fortfarande inte igen mig själv.

Jag har så många fina människor runt omkring mig som kommer med stöttande ord och finns där för mig. Jag är oändligt tacksam, men det är tyvärr bara jag själv som kommer kunna förändra vad jag känner. Jag vet att ni har rätt, jag lyssnar och jag förstår, men det var längesedan mitt hjärta och min hjärna kom överens. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela