amandamatildawallin.blogg.se

3 måsten i veckan

Publicerad 2017-10-24 22:09:26 i Allmänt,

Jag gillar rutiner i livet, men föredrar variation i arbetsuppgifter. Jag genomför dock gärna mina arbetsuppgifter med struktur och långsiktig planering men det är tyvärr ofta önsketänkande från den perfekta affärsvärlden. Mycket sker på kort tid och det tror jag många företag känner igen sig i. 
 
Majoriteten av mina vänner skulle förmodligen säga att jag har ett stort kontrollbehov. Jag brukar skratta undan detta men det är förmodligen precis så det är. Detta gäller både i min yrkesmässiga roll och privat. Det är en sorts trygghet att ha kontroll men det kan också var en nackdel eftersom jag ibland har svårt att lämna över ansvar. Det kan vara så att jag får jobba ihjäl mig för att hinna istället för att låta någon annan ta över som faktiskt kanske till och med skulle kunna göra det bättre än mig med andra ögon och annan kompetens. Jag tycker dock att jag med tiden släppt på tyglarna och blivit bättre i många avseenden. 
 
När det kommer till det privata har jag ändå tre punkter som är viktiga för att jag ska känna harmoni i livet. Ja ni läste rätt, harmoni i livet. Det låter klyschigt, men det är så det är.
1. Jag behöver någorlunda städat i hemmet annars blir jag mer eller mindre stressad. Det är som om huvudet inte fungerar på mig om jag kommer hem och det är stökigt kan inte riktigt fokusera då. 2. Jag behöver en ordentlig frukost på morgonen annars tappar jag humöret helt. Jag tror jag nämnt det tidigare men jag älskar verkligen en bra  frukost på morgonen. 3. Sist men inte minst jag behöver en dos av min familj, dvs föräldrarna och Theo. De spelar ingen roll om det så är ett samtal i veckan eller att vi ses, så länge jag vet att de mår bra så mår jag bra. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela