amandamatildawallin.blogg.se

Första dagen på nya jobbet

Publicerad 2017-09-06 22:15:42 i Allmänt,

Egentligen tjuvstartade jag i måndags med nya jobbet eftersom jag hade möten, men idag var första dagen på kontoret. Mycket att ta in och smälta. Bilbranschen är en helt ny värld för mig och det är även speciellt med nya kollegor att lära känna. Jag hade många nya ansikten att lägga till minnet eftersom både Northcar och Northbike sitter i samma hus. 
 
Det kändes som om dagen gick på ultrarapid och jag hann knappt slänga i mig lunchen, men det var sjukt roligt med nya uppgifter att ta sig an. Det är klart att det är skrämmande också att komma till en ny arbetsplats, du ska hitta din plats, leverera gentemot förväntningar och en massor däremellan. 
 
Det var mycket nya intryck idag och det var skönt att komma till Padel-hallen och bara släppa allt och tänka på annat. Vi spelade vår andra seriematch och vann två set, vilket var roligt. Ser fram emot nästa. Trots att Theo är här så känner jag mig ensam ikväll. Jag tror att det är det jag saknar som mest är att prata med någon när jag kommer hem om kvällarna, ventilera sådant som varit och få någon annans perspektiv. Det låter kanske luddigt men det gjorde mig lugn och trygg att få dela min dag med någon. Att ringa någon skulle inte vara detsamma. 
 
Jag ser fram emot vad morgondagen har att erbjuda. Jag är så uppe i varv kring saker att göra på jobbet så tror ärligt jag kommer ha svårt att sova i natt. Jag håller er uppdaterade, god natt allesammans. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela