amandamatildawallin.blogg.se

Fredag och helg

Publicerad 2017-09-22 21:11:07 i Allmänt,

Då var det fredag igen och dags att gå på helgledighet. Ska bli skönt att koppla av, huvudet är så tungt med saker just nu. Fredagsfrukosten vart lite torftig men vägde upp det med god middag och efterrätt nu ikväll. 
 
På fredagar är jag oftast alldeles för trött för att laga mat och då vill jag egentligen bara ha något snabbt, men jag lagade Cheviche som går supersnabbt att göra och dessutom är jättegott och fräscht. 
 
Du skär färsk torsk i bitar lägger det i en skål och pressar över citronsaft och limejuice. Sedan skär man mango och avocado i bitar. Hackar chili och koriander och blandar ner allt med torsken. Salt och peppar och sen in i kylen i en timme. Vissa kanske tycker att det är lite obehagligt att man tillagar fisken men det är precis det som sker när fisken får ligga i citronjuicen, syran gör att fisken tillagas. Serveras med majschips.
 
Till efterrätt vart det en kladdkaka som jag gjorde förra helgen men hade fryst in. Den var betydligt mycket godare precis efter att jag gjort den, men den gick ner nu med. Kanske årets onyttigaste kladdkaka med dumle, kolagrädde, marshmallows och chokladsås. Jag unnar mig dock idag eftersom jag förhoppningsvis ska springa bort lite kalorier på matchen imorgon, min hosta är dock inte alls bra så vi får se hur kroppen svarar. 
 
Åtta veckors hostande börjar ta knäcken på en. Jag tänker att förr eller senare borde det gå bort men den jäkeln vägrar släppa taget. Har åtminstone fått en ny tid på lungmottagningen så får väl se vad som händer där. Tillsvidare kämpar jag på med hostan och biter ihop. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela