amandamatildawallin.blogg.se

Höst

Publicerad 2017-09-20 23:10:23 i Allmänt,

Det är verkligen höst nu! Var med Natalie på hockey igår och jag tror jag höll på att frysa ihjäl när vi gick till bilen efter att matchen var slut. Gick och önskade att jag hade mössa och täckbyxor på mig. 
 
Jag har egentligen ingenting emot hösten men jag hade önskat att man fick mer soliga höstdagar än det typiska regnvädret. Positivt är höstkläderna, tjocka stickade tröjor och stövlar. Samt att det är rätt mysigt ändå att fika om kvällarna och tända ljus eftersom det blir mörkt så tidigt. En sådant fikamys var det i måndags då jag fick nybakade scones med marmelad hos Victoria och Anders, så gott! 
 
Det är mycket fokus på jobb nu och det är så skönt med nya uppgifter och ta sig an nya projekt. Det börjar dra ihop sig för lansering av den nya hemsidan, men än så länge är det flera bitar   som ska fixas innan vi är där. 
 
Under de senaste veckan har jag haft sådana sushi-cravings. Skulle förmodligen kunna äta det varje dag, men hade nog blivit lite ensidigt. Jag brukar variera lite på de sushiställen som finns här i Sundsvall, men min absoluta favoritrestaurang för susih är Esa Sushi Bar och då ska man ta Esa special (rullar). De är verkligen sååå goda. 
 
Jag använder smink ganska sparsmakat enligt mitt tycke, men emellanåt är det är roligt att köra på lite mer färg och läppstift är något jag börjat använda mer och mer. Mamma och pappa köpte hem ett nytt läppstift till mig som jag beställde av dem när de var ute och reste. Jag tyckte verkligen om den röda färgen, Chanel - rouge allure (104 passion). Chanel är mitt favoritmärke när det gäller smink och skönhetsprodukter. Lite väl dyrt, men oftast värt det i kvalité. Dessutom tycker jag de ligger i framkant vad det gäller nyanser och färger. Så hädanefter kommer jag säkerligen springa runt med röda läppar lite oftare. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Lars Gustafsson

Publicerad 2017-09-21 00:04:20

Jag gillar höst också. Kalla hokeyhallar ingen höjdare

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela