amandamatildawallin.blogg.se

Valborg och min efterrättsfavorit

Publicerad 2018-04-30 16:00:00 i Allmänt,

Hur seg var jag inte igår kväll? Hade massor att göra och åstadkom kanske hälften av vad jag planerat. Lyckades i alla fall åka och handla, laga mat och dra igenom lite jobb. Kaffet var helt klart min räddning igår. Jag har bestämt mig för bli lite bättre på matlagningen, men det är verkligen inte enkelt att få ihop allt med jobb och träning. Så smidigt att bara åka iväg och få med sig maten färdig. 

Hade halvdag på jobbet i och med Valborg och hann iväg till gymmet under lunch för att dra av lite löpning. Ikväll ska jag på middag hos Natalie och Viktor. Har ju inte hunnit gå över till deras nya lägenhet trots att de alltså bor huset rakt över vägen från mig. Ska i alla fall bli väldigt trevligt. 

På tal om det här med att stressa och laga mat. Eftersom det är valborgsfirande och många som lagar middag så tänte jag bjuda på min favoritefterrätt för tillfället. Okej, den är endast min favorit för att jag numera aldrig har tid för invecklade recept eller saker som tar tid. Så här har ni en efterrätt som går undan och dessutom görs dagen innan så allt är förberett. 
 
Blanda och frys i form över natten:  
1 burk kondenserad mjölk 
4 dl lättvispadgrädde 
valfri smaksättning ( tex. daim, choklad, hallon, rivet apelsinskal, polkagrisar, kakor, laktrisgodis) 

Jag har ju ett gäng mindre köksdugliga vänner och jag är säker på att till och med ni lyckas med detta. Vi får väl se vilka av er som tar åt sig. 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Emilia Sjödin

Publicerad 2018-05-01 09:43:08

Det ser verkligen jättegott ut!

Svar: Superrecept :)
Amanda Wallin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela