amandamatildawallin.blogg.se

Lägga energi på rätt saker

Publicerad 2018-02-06 23:29:00 i Allmänt,

Söndagen var rätt ångestladdad för mig som ni kanske förstått. Jag tror att jag gjorde saker och ting alldeles för komplicerade i mitt huvud. Jag kände att jag gjorde alla fel jag möjligen kunde göra och hade svårt att få rätsida på allt. Det roliga är att jag annars hade sådan rolig helg, men ändå lyckas gräva ner mig i något ångestladdat state of mind på söndagskvällen. 
 
Jag vet inte om det var kombinationen av alkohol, dåligt med mat och stress som gjorde det men jag var så förstörd på natten och sov knappt 4 timmar mot måndagen. Träningen på måndagkväll var faktiskt välbehövlig så jag kunde få tankarna på annat. Huvudet har inte riktigt varit med mig på ett tag och jag önskar förtvivlat att jag kunde släppa lite på mitt grubblande. 
 
Idag har det varit mestadels jobb, har fått dragit av några extra timmar ikväll då jag inte riktigt ligger i fas i det som ska göras. Sedan har jag påbörjat lite efterforskning kring en idé jag vill förverkliga. Jag gillar att jobba när kreativiteten sitter och det gäller bara att få idé till handling. Jag tycker nästan mer om att jobba på kvällarna och framförallt älskar jag att lägga energi på sådant som kan vara utvecklande för karriären. Det gör mig liksom inget att spendera de där extra timmarna då. Är det dåligt om jag emellanåt känner att jag kopplar av när jag jobbar om kvällarna? 
 
Mamma,pappa och Theo hälsade på idag i lägenheten och vi åt tacos tillsammans innan de runt 8-tiden begsv sig hemöver. Sen dess jobb. 
 
Bjuder på lite fler bilder från min lägenhet som Victoria tagit. Vad tycker ni? Lampan ovanför soffbordet har ju tillkommit men annars så ser det i praktiskt tagit ut som på bilderna i min lägenhet. Vill även visa er min nyupphängda krokställning vid vitrinskåpet i köket. Såå nöjd, men får visa er i slutet av veckan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela