amandamatildawallin.blogg.se

Ambitioner.

Publicerad 2018-01-25 00:35:04 i Allmänt,

Jag antar tystnaden här är bra. Oftast betyder det att jag inte grubblat på ett tag. Kanske tråkigt för er som faktiskt kommer hit och är nyfiken på vad som händer, men jag ska åtminstone försöka underhålla er för tillfället. 
 
Den senaste tiden har varit hektiskt och intressant både när det gäller arbetslivet och privatlivet. Det har varit mycket att ta in.  Jag har dels gjort något som jag aldrig skulle ha gjort tidigare. Från början kändes det naivt och dumt, men jag hade helt klart gjort samma sak igen efter en sådan rolig och fin helg. 
 
Jag har så länge jag kan minnas haft höga ambitioner. Varit målmedveten, driven och velat mer. Jag vill alltid göra mitt bästa. Jag vill se mer, förstå mer och göra mer. Min målmedvetenhet är en av mina bästa egenskaper även om jag ibland pressat mig allt för hårt. Jag tror att jag fortfarande söker något nytt och för att nå dit kommer jag att behöva ta ett steg som känns jobbigt och svårt, men nödvändigt. 
 
Idag var jag och hälsade på några av mina gamla kollegor under GIF - ÖFK på Nordichallen. Det kändes både skönt och konstigt att inte längre vara delaktig på samma sätt. Jag saknar alla och jag antar att mitt hjärta fortfarande finns kvar hos klubben. 
 
Häromdagen vart jag påmind om min juicecentrifug och har bestämt mig för att nyttja den lite mera. Gjort juice på äpple, ingefära, gurka, selleri och mynta som jag drack till frukost och tänker mig att jag ska starta dagen med en sådan för att se om jag blir något piggare. 
 
Astman strular vidare. Tog ett besök till akuten i förrgår. låter allvarligare än det är men har som vanligt svårigheter med andnignen. Jag börjar bli så himla van med astman så att jag knappt märker av den när det är riktigt dålig. Känns dock jobbigt att de inte hittar en orsak som går att behandla. Tillsvidare får jag kämpa på med dålig sömn. Få sovtimmar har tyvärr aldrig varit till min förtjänst. 
 
Jag vet inte om det är allt sammanslaget som ger mig sådana jobbiga funderingar. Vissa saker borde inte vara så svåra som jag kanske gör dem. Jag känner en sak, tror en annan, vilket får mig att vackla och det känns långt ifrån den jag egentligen är. Jag brukar sällan vara så osäker, men jag vill också att det ska bli rätt och därför är jag också mer på vakt. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela