amandamatildawallin.blogg.se

Bet ihop och överlevde

Publicerad 2018-05-14 23:13:00 i Allmänt,

Vart ingen uppdatering lör-sön har haft alldeles för mycket att göra. Så tänkte att jag kortfattat skulle sumera helgen. Hade alltså seriematch i lördags i Härnösand och drog baksidan ungefär 10 minuter in i matchen och där var det färdigspelat. Efter matchen  var det som om hela benet krampade och kunde knappt ta mig ur bilen. Lyckades på något magiskt vis göra mig klar och sedan fick jag en lift av Mattias till Alexandras födelsedagsfest. Hade hemskt trevligt och vi hamnade slutligen på Oscar där jag gjorde mitt bästa för att dansa med mitt haltade ben. 
 
Söndagen spenderades hos föräldrarna. Skulle egentligen käka middag med lagkamraterna men det fick vi planera om. Vilket som så bjöd föräldrarna på förrätt och varmrätt så var mätt och belåten när jag åkte därifrån. En sådär lagom söndag utan stress eller måsten. 
 
Idag har jag verkligen fått bita ihop. Ville egentligen bara lägga mig under täcket när jag kom hem efter jobbet. Intensiv dag överlag, problem med astman och haltandes. Ja jag är en grinkärring, men känner ändå att det är okej att ha en sådan dag i veckan, framförallt på måndagar. Min tränare Jonas hade lyckats skaffa mig en tid hos naparapaten efter jobbet så tog mig haltandes dit. "Gula Villan" som de flesta kallar det är granne till min tidigare arbetsgivare GIF Sundsvall som för övrigt också nyttjar naprapaterna som sitter i huset för deras spelare. 

Naparapat-Hasse mörbultade benet på mig och satte därefter ett par akupunkturnålar i muskeln. Jag har fått akupunktur tidigare men det har aldrig gjort så ont så som det gjorde nu. Troligast för att jag faktiskt redan hade så ont i musklerna. Vart helt svettig och ville rycka bort benet från britsen men lyckades samla mig under de hemska 8 nålarna som han puffade ner. Haltade hem med läketejp på baksidan och ännu mer stelhelt i baksidan. Hasse har dock behandlat mig tidigare med mycket goda resultat så hoppas jag vaknar upp imorgon och att det har släppt något åtminstone. 

Ramlade utmattad ihop på soffan och låg som ett kolli resterande del av kvällen trots att solen sken. Helt enkelt inte en toppdag men det betyder ju också att veckan bara kan bli bättre. Ber att benet är bättre imorgon!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela