amandamatildawallin.blogg.se

Hard work work

Publicerad 2018-05-15 22:45:00 i Allmänt,

Vi trampar vidare, tisdag. Betar av min punktlista på jobbet för fulla rör. Till helgen arrangerar vi MotorFestivalen på Northcar, detta tillsammans med vårt systerbolag Northbike. Det är ofta jag hör personer som drar ett likatecken mellan Car och Bike, men så är inte fallet även om vi samarbetar en hel del. Det är två separata bolag men under samma koncern. Jag har inför evenemanget fått producera en hel del material och därför är dagarna inför helgen också intensiva. Utöver festivalen planerar vi inför kommande aktiviteter och på tisdag är vi även med och arrangerar Stenstansloppet så ni förstår att det är fullt upp. 
 
Idag tog jag ett ytterligare steg i min egna idé som jag vill förverkliga. Kan inte berätta för er alla ännu, men så fort jag fått grönt från min huvudpart så vill jag dela med mig av allt. Jag håller verkligen tummarna på att jag kan sy ihop det sista. 
 
Benet var faktiskt lite bättre imorse tills jag bestämde mig för att gå in till stan och handla. Vickade till foten så att jag sträckte baksidan allt för hastigt och det kändes inte som om det var det bästa som kunde hända direkt. Haft lite småont nu under kvällen men vad ska man göra. Har lindat för att dämpa svullnaden, men känns olidligt att ha den på sig hela dagen. Speciellt i den sommarvärme som varit. 
 
Pappa kom och hälsade på mig efter jobbet, behövde mentalt stöd för att tvätta bilen haha, nu är den i alla fall ren. Sedan bad jag honom ta med sig skurborste, hink och såpa åt mig så jag kunde göra ren uteplatsen. Ställt ut möblerna och gjort dem rena så nu är jag redo för grillkvällar framöver. Har även hunnit plocka i ordning inne i lägenheten mellan lite jobb och matlagning. Har jag stökigt omkring mig så känns det liksom stökigt i huvudet så det är alltid skönt att få lite ordning på saker och ting. Älskar min "bokhylla" som ni ser på bilderna. Den gör väl sig kanske inte helt rättvis på bilderna, men den ger så mycket till det här rummet. Ska dock ladda på med lite nya böcker framöver, men vill ju faktiskt läsa böckerna så måste välja ut något som också är läsbart. 
 
Har låtit hockeyn stå på medans jag donat på. Åter vinst för Sverige. Får sådan rysningar när nationalsången går igång, vill vara där och känna känslan. Det är liksom en sådan speciell känsla vid landskamper och all gemenskap. Hoppas se någon fotbollslandskamp live i sommar. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela