amandamatildawallin.blogg.se

Mitt konfettiregn

Publicerad 2018-05-04 17:07:00 i Allmänt,

Då var det helg igen! Jag förstår inte riktigt vad veckan tog vägen. Fredagarna brukar framförallt gå så himla fort. Idag var det dessutom vårt regelbunda lunchmöte med marknadsföreningen vilket betyder att det är lite roddande och scentid som gör att lunchen försvinner med ett kick med. Idag gästades vi av Hansi Fellbrink och Chris Rehn som jag arbetar med via Northcar. Vi diskuterade rörligt media, vilket har blivit en allt viktigare del i marknadsföringen för många företag och organisationer.
 
Mitt huvud är verkligen på högvarv, jag har tusen saker i huvudet och det är verkligen allt möjligt. Det krångliga är att det som sker i huvudet inte är lika lätt att sortera och strukturera så som praktiska jobbmässiga bitar. Det är som ett ständigt konfettiregn av känslor, ideér och infall. Jag vill ju så jäkla mycket. Svårt att förklara. 

Mitt i allt så spökar min astma vidare. Det senaste året har verkligen varit värre än någonsin. Jag tränar men är verkligen hämmad. Hostar och har svårt att andas. Är "VIP-gäst" på både vårdcentralen och lungmottagningen. Ett tag var det på tal om ett gigantisk "techno-träd" som jag skulle ha över sängen för att rensa luften från dåliga partiklar. Ja, ni vet ju förmodligen hur intresserad jag är av inredning. Så det där trädet fick aldrig sätta sin fot i min lägenhet. Skaffade istället ett minielement med samma funktion, men tycker väl inte att det gjort astman bättre. Någon som sitter inne på någa magiska knep för astman? Tro mig har ett gigantiskt medicinförråd och har testat de mesta. 

Till helgen blir det padel, fotboll och så ska jag försöka beta av lite mer på ett eget projekt som jag tror kommer bli sjukt roligt om jag kan samla energin och ta det i land. Sedan vill jag ta lite tid till matlagning och bara koppla av om jag kan det vill säga. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela