amandamatildawallin.blogg.se

Det har hänt så mycket!

Publicerad 2018-11-05 23:18:54 i Allmänt,

Förlåt för tystnaden. Jag har sett fram emot att skriva allt här i bloggen om vad som händer rent jobbmässigt och ge er en uppdatering på livet. Det har dock varit extremt fullt upp och jag har känt att jag fått prioritera andra delar före. Jag har inte heller riktigt velat berätta något tidigare innan allt fallit på plats. Därför har allt varit ganska hemligt och kanske förvirrat er en del när jag pratat i gåtor om vad som komma skall. 
 
Jag gjorde min sista dag på Northcar den 25:e oktober och har startat upp eget företag som jag kombinerar med mitt uppdrag på Sundsvall Padel som Hall Mangager. Jag kommer nu arbeta som konsult inom marknad och kommunikation, vilket betyder att jag hjälper företag och organisationer bygga och bibehålla starka varumärken. Det kan handla om allt från grafisk design, projektledning, event till digitala medier och marknadsstrategier. För många kanske det låter luddigt men egentligen är det ganska simpelt. Ju bättre företag och organisation kan kommunicera desto bättre resultat kommer de att göra och det är precis vad jag hjälper dem med. Sedan ligger mitt fokus på moderna verktyg och jag samarbetar således med Aileen Lilja som är videograf och en oerhört driven entreprenör. Tillsammans kombinerar vi rörligt media med marknadsstrategier. 
 
Tanken på att starta eget har funnits med ett tag, men var inte på något sätt självklart. Jag fick fast anställning i stort sätt direkt efter min examen från universitetet, suttit på bra positioner med en bra fast inkomst och att ta steget som egen är såklart en risk. För det är ju precis det du gör när du blir egenföretagare. Du måste se till att du har kunder som täcker dina kostnader och den lön du vill ha och det är ingen självklarhet. Det är inte särskilt glamoröst som en del vill måla upp det. Det är en livstil som du väljer som kräver en del uppoffringar men ockå ger dig enorma möjligheter. Det är framförallt känslan av att ha något eget där all din tid invisteras till något som tillfaller dig själv som driver mig. Valet att bli egenföratagre var som nämnt inte solklart för mig till en början men när jag väl landat och insåg att nu händer det så kändes det så himla självklart. Jag känner en stolthet i att testa mina egna vingar och oavsett hur det går är bara känslan av att få starta upp något själv fantastisk. Jag skulle verkligen ha ångrat mig om jag inte tagit det belsutet. Sedan är jag fast besluten att se till att det kommer fungera och det är bara upp till mig att se till att det blir så. 

Mitt förtag går under namnet Wdetails (ska berätta hur det kommer sig senare) och jag är som sagt mitt i uppstarten. Springer redan nu på kundmöten men fokusera också på delar så som att etablera mitt egna varumärke med hemsida, logotype, grafisk profil mm. Budgetarbete och ekonomiska frågor är sådant som jag också arbetar med dagligen. Ingen dag är den andra lik och det är något som passar mig. 

Känner att klockan sprungit iväg och det finns såklart så sjukt mycket mer att berätta men jag behöver få sova och jag lovar att fortsätta att uppdatera er om både jobb och privatliv. Jag har en bra känsla över det jobbmässiga och att det kommer öppnas många dörrar framöver som gör att jag kan utvecklas i den riktning jag vill karriärsmässigt. När det kommer till det privata så är det inte alltid helt lätt att få ihop det tillsammans med yrkeslivet och allt därimellan, men jag vill tro att även det kommer att falla på plats så småning om. Nog för idag, godnatt allesammans. 
 
(null)
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela