amandamatildawallin.blogg.se

Vart tog helgen vägen?

Publicerad 2018-10-15 06:18:00 i Allmänt,

Behövde helg även om det visserligen blev jobb på lördagen. På fredagen blev det lite matlagning och sedan såg vi dokumentären från Utöya. Så jäkla hemskt och rörande. Det är knappt så jag förstår att det har hänt. Att det finns människor där ute som är kapabla till sådana dåd är inget annat än skrämmande. 
 
Sov dåligt natten mot lördag. Dels kunde jag inte sova och sedan vaknade jag tidigt. Klev i alla fall upp och slängde in några scones i ugnen sedan blev de långfrukost och ta igen idolavsnittett från gårdagen. Direkt iväg på jobb och lite padel. Hade en jättetrevligkväll ute i Fagervik. Vart bjuden på en trerättersmiddag och hade toppensällskap. 
 
Tidigt upp på söndag med. Sömnen är verkligen inte bra. Krävs inte mycket för att jag ska vakna alldeles för tidigt och inte kunna somna om. Hur bra väder var det inte igår? Åkte till Hudiksvall runt 10 och då var det nästan 20 grader med klarblåhimmel och strålande sol. Hade bokat in en padelmatch för att testa banorna i Hudiksvall. Tyvärr var banorna inne stängda så det vart spel ute men med tanke på vädret så var det ju helt perfekt. 
 
Strosade i Hudiksvall "city" på eftermiddagen innan jag klev in i ishallen för att kika hockeymatch. Kontrasterna från värmen till kylan. Olearys på kvällen innan vi åkte hem och slappade framför tvn. Känns som om jag gjort mycket i helgen men den har också varit ovanligt lugn. Tror dock att jag behövde koppla ur lite med tanke på mitt tempo på veckodagarna. Helgen går som vanligt alldeles för fort.
 
Vaknade 05.00 idag. Försökt somna om men är omöjligt. Legat vaken i en timme med huvudet i saker jag måste göra. Åker hem till Sundsvall om en halvtimme. Sedan ska jag åter ta mig igenom en veckas jobb. Det är en rätt krävande period och jag kämpar verkligen emellanåt. Jag är själv fast jag inte är själv. Sådan konstig känsla och jag vet ju att jag klarar mig bra på egen hand men det känns tomt på veckodagarna och det känns som ett helt annat liv.
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela