amandamatildawallin.blogg.se

Att dela med sig av sig själv.

Publicerad 2018-09-21 23:27:51 i Allmänt,

Vad roligt att det är så många som landar här på bloggen och tar sig tiden att läsa och skickar kommentarer till mig. 

Det är ju lite speciellt att dela med sig på det sättet som man gör på en blogg och det blir också mycket personliga delar även om jag väljer att utesluta mycket som händer i mitt liv. Jag tror att jag delar med mig rätt mycket av mig själv men vissa saker vill jag hålla helt privat. Dels för respekt av personer i och kring mitt liv men också med tanke på mitt yrke. 

Nu lever vi i ett annat medielandskap än tidigare där vi faktiskt delar med oss mer och pratar om saker vi tidigare inte pratat om, vilket jag förespråkar. Men det är klart att bilden av mig påverkas av vad jag skriver och publicerar. Jag ska dock vara tydlig med att jag skiljer på vem jag är som privatperson och vem jag är som företagare. Jag tycker även att det är bra att ge en annan bild än den yrkesmässiga. Jag menar jag är också bara människa, tar mig igenom vardag och möter utmaningar som alla andra. För mig är det en lättnad att skriva om det och det var så det började egentligen. 

Jag har alltid kännt mig tryggare att kommunicera i skrift än tal även om jag är van att föra talan. Jag älskar att hålla i muntliga presentationer men det är ändå något visst med att sätta ihop text. Det är målande på ett annat sätt. I alla fall vill jag hålla bloggen personlig på den nivå jag anser lämpligt och ni är varmt välkommen att följa med mig i kommande kapitel. Såklart blir det lite mer kring jobbet men jag kommer nog ändå bjuda till på det en och andra. 

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela