amandamatildawallin.blogg.se

Förändringar som gör skillnad

Publicerad 2018-09-03 22:17:59 i Allmänt,

Förändringar. Något som kan ta enormt mycket energi eftersom vi ofta vill springa i förväg och tänka på framtiden. Sådan har jag alltid varit, funderat på hur saker ska bli och velat ha full kontroll. Oftast alldeles för mycket kontroll. 

Jag tror det är enkelt att stanna vid fasta punkter och det är väl kanske därför man skapar en viss rädsla för förändring när det väl är dags att lämna komfortzonen. Därför är det inte heller enkelt att ta sig an sådant som är nytt oavsett vad det gäller. 

Där har jag vandrat ett bra tag. Men ju längre tid som har gått desto mer har jag insett vad jag faktiskt vill. Den rädsla som består av osäkerhet är en känsla som jag istället försöker att omvandla till motivation. 

Jag tror vi alla brottas med de här tankarna någon gång i livet mer eller mindre. Frågan är mer hur vi tacklar det. Jag har beslutat mig för att mina kommande förändring är något som kommer bli fantastiskt och jag ser fram emot att ta mig an det som komma skall även om det är med skräckblandad förtjusning.  

Jag känner mer ro över att tagit ett beslut om förändring och jag längtar tills jag får berätta för er alla. På så sätt kändes inte måndagen heller så betungande. Jag har en massa utmaningar framför mig men också tonvis av möjligheter och jag kunde inte se fram emot det mer.  
(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela