amandamatildawallin.blogg.se

"Jag grinade tills jag vart utmattad"

Publicerad 2018-09-19 04:54:34 i Allmänt,

Livet är inte alltid så enkelt att få ihop speciellt inte om du likt mig alltid vill åtstadkomma mer och göra mer. Detta gäller ju främst det arbetsmässiga men kan också känna att jag skulle vilja engagera mig mer i frågor kring välgörenhet och ideella föreningar. Förstår väl dock emellan åt att jag inte kan göra allt oavsett hur mycket jag vill om jag ska få livet att fungera.  Dels räcker inte energin till och sedan vill jag inte att min omgivning ska bli lidande, vilket de stundtals blir. 

I alla fall fick jag en ordentlig törn av livet. När både det privata och det jobbmässiga blev jobbigt. Slutade såklart med att tårarna rann. Grinade tills  jag helt enkelt inte orkade mer. Knappt någon sömn natten mot måndagen och vaknade upp tyngd med massor av jobbiga känslor. Kom hem efter en lång arbetsdag och på dörren hänger en påse med massor av charkuterier, choklad, kex osv. Emma och Olivia hade lämnat världens gulligaste present och kort till mig för att muntra upp mig. Började såklart lipa ännu mer eftersom jag var så trött mentalt och rörd. Sådana fina vänner finns det inte många av. 

Konstaterar att man ska igenom en massa prövningar. Jag har nog nämnt det, men jag har haft det väldigt enkelt för mig överlag. Det är inte för ens på senare år som jag fått kämpa för att hålla ihop. Jag önskar just nu att perioderna som är lugna och flyter på kunde vara lite mer ihärdiga och regelbundna men det kommer väl med tiden för ingen sa ju att livet skulle var lätt. Nu väntar inom kort nya utmaningar och jag ska berätta allt för er så fort jag bara kan, men vill själv känna att jag har koll på läget innan jag säger för mycket. 

Summerar helgen och början av veckan i bilder. Hur fin är inte min kära guddotter Wilma som döptes i helgen. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)




Kommentarer

Postat av: Angelica Wåhlin

Publicerad 2018-09-19 08:59:52

Vilka härliga bilder! & stor kram till dig, du är inte ensam om att känna sådär <3

Svar: Tack. Det är en del av livet som man får lära sig att hantera. Kram.
Amanda Wallin

Postat av: Isabelle

Publicerad 2018-09-20 18:46:57

Vart kommer dina kaffemuggar ifrån? :)

Svar: Mina kaffemuggar är från Duka som går att köpa på Cervera. Men det var ett bra tag sedan jag köpte dessa. 😊
Amanda Wallin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela