amandamatildawallin.blogg.se

Sporadiskt skrivande

Publicerad 2019-01-26 00:08:17 i Allmänt,

Som rubriken lyder. Jag har inte riktigt tid för att skriva regelbundet, men jag saknar ändå att få skriva av mig så ni får ta det för vad det är. 

Det finns nog rätt mycket att fylla på med sedan  jag skrev sist. Företagandet går bra, fortfarande mycket nytt, men känns som om jag börjar få spinn på det. Jag har uppdrag så att jag klarar mig, men det betyder självklart inte att jag är nöjd ännu och jag kommer behöva fylla på med nya uppdrag när projekt så småning om löper ut. Padeln är såklart en stor del av mitt liv eftersom jag har en halvtidstjänst hos Sundsvall Padel kombinerat med mitt egna. Det finns tillfällen då jag får slita för att få det att gå ihop och det har varit en intensiv sådan period ett tag. 

Tiden är väl egentligen det största problemet jag har. Jag känner inte att den räcker till för allt jag vill göra. Jobbet, finnas där för vänner och familj samt träning utöver det. Har inte kunnat träffa mina vänner i samma utsträckning som tidigare och det känns såklart jobbigt att inte kunna finnas där för dem riktigt emellanåt. Nu förstår ju de flesta av mina närstående varför det är som de är och stöttar mig, men det är klart att jag inte helt och hållet kan skaka av mig känslan av att jag inte finns där för dem som de för mig. 

Veckan har gått fort, tycker nästan aldrig att de går långsamt nuförtiden. Att starta eget känns fortfarande helt rätt och jag kan inte riktigt se mig göra något annat. Idag har jag fått tagit en sen jobbkväll men unnande mig lite fredagsblommor och sushi så hade ändå lite helgkänsla. Jag skulle också tro att morgondagen blir fokuserad på jobb.  Sedan beger jag mig till Hudiskvall på söndag och så sprang den helgen iväg den med. 

(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Postat av: North Jesper

Publicerad 2019-01-29 21:59:47

Jag hejar på dig iallafall :) Det kommer nog en tid när du känner att du har koll på allt och kan undsätta tiden som du känner att du vill ägna åt vänner :)


Jobba inte ihjäl dig bara ;)

Svar: Tack för de fina orden, uppskattar dem verkligen! 😊
Amanda Wallin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela