amandamatildawallin.blogg.se

Du borde sova Amanda

Publicerad 2018-03-26 05:22:00 i Allmänt,

05.22. Jag undrar vad den hinner bli innan jag somnar igen. Till och från har jag haft det svårt med sömnen. Astman är det största problemet att jag vaknar upp och har svårt att andas men har också sovit ytligt under en längre period då jag stressat.   

Det var en konstig och jobbig vecka den som var, trots att helgen var trevlig. Som vanligt funderar jag en massa på livet i stort och rör till det i huvudet för mig själv. 

En vän som kanske inte förstår det själv, men som betyder mycket för mig kommer lämna Sundsvall och det avskedet känns på något sätt jobbigt. Vi har väl egentligen inte varit vänner särskilt länge men ändå känns det som om personen hängt med ett bra tag i mitt liv och jag vet inte om det är därför det känns ledsamt.

Vi spelade match i lördags och min egen prestation var minst sagt katastrofal. Kände mig seg i kroppen och det var liksom som att inget satt. Som den humörspelare jag är så svartnar det vid de här tillfällena och då är jag omöjlig att ha att göra med. Det är helt enkelt bäst att låta mig vara, vilket de flesta lärt sig vid det här laget. 

Det satt långt inne men både jag och Emma som bestämt oss för att inte gå ut under lördagen hade tillsist så dålig karaktär så vi övertalade oss själva att dricka ett par glas med våra lagkamrater. Vi hade dock ett superrolig kväll hos Sanna, men kändes som ett bra beslut att inte åka ner på krogen då Bella istället körde hem både mig och Emma. 

Avslutade helgen med pizza och hockey med Emma, vilket kändes som en lämplig söndagsaktivitet. Cevin var förbi och tog sällskap med oss sista perioden av matchen som tyvärr slutade med förlust i sudden för Timrå, som jag ändå hoppas fixar avancemang. 

Så hur tar jag mig igenom kommande vecka. Startar med halvtaskig sömn och ska dessutom fotas imorgon till ett reportage så det blir till att sminka över tröttheten. Tack och lov för kort vecka. Påsken kunde inte komma lägligare. 

Bilderna från helgen, måste ju nämna att Emma var med i en tårttävling på Birsta City. Jag tycker att hon ska ha en eloge för att hon ställde upp, sjukt starkt och dessutom med en superfin tårta. 

 
 

Kommentarer

Postat av: Angelica Wåhlin

Publicerad 2018-03-26 13:22:06

Att inte få ordentligt med sömn förstör ju verkligen så mycket .. Jag hoppas du får sova, om inte annat vila ut under påsken iallafall!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela