amandamatildawallin.blogg.se

Långt och svamligt söndagsinlägg

Publicerad 2018-10-21 19:29:07 i Allmänt,

Det här blir säkert ett långt och svamligt inlägg men det får helt enkelt vara så. Vi kan väl börja med de enkla sakerna, vad jag gjort och lite mattips. 

Efter jobbet i fredags hade jag bestämt mig för att testa lite nya taccosvarianter. Dels för att jag vill försöka göra en remake av en tonfisktaccos som Ping Pong (min favoritrestaurang i Sundsvall) serverar. Sedan två ytterligare taccosvarianter som jag hittat på nätet. Den ena med crispy chicken och den andra med pulled pork. Vart väldigt bra även om brödet till tonfisktaccosen inte var i klass med Ping Pong, men kan varmt rekommendera att testa dessa taccosrecept. Har försökt att sammafatta ingredienserna nedan. Är det någon som prångt vill ha receptet steg för steg så får ni helt enkelt höra av er. 

Tonfisktaccos
Wontonbröd - Klipp till rundlar och friterade
Salsa - mango, korinder, röd chili, gurka, limejuice   
Tonfisk skuren i mindre träningar 
Marinad till tonfisk - limejuice, honung svartpeppar, salt
 
Crispy Chicken-taccos 
Kycklingfile skuren i mindre bitar, paneras i mjöl, ägg och panko 
Picco de gallo - tomat, gullök, limejuice, korriander, chili, salt, svartpeppar 
Sallad 
Limeaioli - creamfraiche, majonäs, limeskal, limjucie, salt, peppar 
Små tortilla bröd 

Pulled pork-taccos 
Pulled pork 
Picklad rödlök 
Smulad fetaost
Chipotlemayo - Chipotlepaste, creamfraiche, majonäs
Strimlad spetskål 
Guccamole - Avocado, vitlök, lime, tomat

I lördags vart det brunch på Brasserie Verket med barndomsvännerna. Sedan en vända till Fagervik och kika lite hockey på tvn. På dagens agenda har jag haft fotografering med Emma på Kulturmagasinet och vi passade även på att fika och sedan jobb på Padeln.

Tänkte ju att jag skulle få lite energi i helgen men det slog såklart fel. Gått och hållt inne på så mycket som vanligt och tillsist brast det och jag känner mig fortfarande tyngd. Det borde vara så jäkla lätt, men det är det såklart inte. 

Det blir nog en intressant vecka. Gör mina sista dagar på Northcar och jag ska verkligen berätta ALLT för er därefter. Mycket har varit ovisst och ett velande fram och tillbaka men nu kan jag egentligen ge er alla detaljer, men vi håller på det tills på torsdag. När allt faktiskt verkligen kommer i ordning. Håll ut. 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela