amandamatildawallin.blogg.se

Blandar och ger

Publicerad 2019-07-09 21:46:55 i Allmänt,

Då kommer även förra  helgens uppdatering. Egentligen ska jag väl börja från torsdag så Cevin och Fredrik kom på besök till Hudiksvall. Vi var och käkade på Strandpiren och försökte oss på den musikquiz som arrangerades. Temat var dock 60-tal så vi hade inte så mycket att säga till om.  Däremot var maten supergod och sällskapet världsklass. Efter en trerättersmiddag var jag tokmätt och vi begav oss hem till Sundsvall runt halv 12. 

På fredagen kom Sara och Olivia på besök eftersom vi planerat tjejhelg och Sensommar. Fredagen var lugn men bjöd ändå på många skratt. På lördagen blev det dagsfest som Fasth och Glas anordnade. Vi var nog alla på topp precis när vi skulle bege oss hem för att förbereda för tjejförfest innan vi skulle ta oss till festivalen. Överlag en rolig lördag även om mitt humör svek lagomt till slutet av Zara Larssons nummer som jag hade sätt fram emot. Med ömma fötter begav jag mig således hem och kunde ta mig till gymmet halv tio på söndagen. 

Befinner mig just nu i Sundsvall. Har haft två jobbdagar i Hudiksvall men vi åkte tillbaka till Sundsvall idag då vi går på en halv veckas semester. Imorgon åker vi till Strömstad. Aldrig varit till västkusten och det ser ut att bli bra väder så blir nog roligt. 

Min tillvaro i Hudiksvall är fortsatt något ansträngd. Sådan liten stad och jag hinner inte träffa så många andra människor utöver mitt jobb så det sociala livet är väldigt begränsat. Speciellt eftersom jag inte heller kunnat spela fotboll och träna med laget på grund av astman. På något vis känns det ensamt i Hudiksvall även om jag nu inte är det. Skrattar fortfarande över att jag alltid sett mig själv i en storstad men landar i Hudiksvall. Jag är inte heller den personen som kan vara hemma och bara sitta av tiden, jag vill gärna hitta på saker vilket gör det hela ännu svårare.

Det är så mycket runt om det som tar all min energi och små saker kan bli så stora. Besvikelse blandads med frustration och ilska emellanåt och jag är alldeles för dålig att ventilera dessa grejer och samlar snarare på mig ett lass av tryckta känslor tills jag förr eller senare tippar över. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela