amandamatildawallin.blogg.se

Det är inte alltid lätt

Publicerad 2019-07-16 10:21:31 i Allmänt,

Tillbaka i Sundsvall efter rolig och mysig semester i Strömstad. Konstigt nog har jag aldrig varit på Västkusten tidigare, men det var så extremt fint. Men tänkte faktiskt inte skriva så mycket mer om det utan skriva om något som jag vet fler än jag går igenom och något som gör det svårt i senare relationer och sådant som sätter spår i vem du är. 

Mitt tidigare förhållande bröt ner mig och det dröjde nästan ett år innan jag hade hittade tillbaka till verkligheten. Jag kunde inte förstå varför den personen som jag litade på kunde såra mig som han gjorde. Det kändes ovärdigt och som om all vår tid var en enda stor lögn. Jag försökte blunda för allt jag kände och bara passera snabbt, kapa alla band och titta åt ett annat håll. Jag hade fortfarande känslor kvar och istället blev det en långdragen process med en massa fram och tillbaka, tills det var nog. Jag tappade allt, hade ont i hjärtat, grinade, skrek och gick omkring i en dimma i flera månader. 

Allt det har jag ju senare tagit med mig, vilket gjort det svårt att öppna sig och våga släppa någon allt för nära inpå livet. Även om jag tror de flesta skulle beskriva mig som en öppen person så finns det flera saker som jag håller för mig själv och när det kommer till känslor kan jag ibland stänga av helt. Det gjorde det också svårt att gå in i ett förhållande utan att känna osäkerhet och utan att vara dömande för sådant som skett tidigare. På något sätt har jag fått jobba på att förstå att sådant som varit har varit och inte är något jag eller någon annan kan påverka nu. Det är dock något som jag alltid måste ha med mig för att inte tappa fotfästet helt. 

Sedan tror jag inte att kärleken alltid är lätt. Det sker missförstånd och ibland känner man inte varandra tillräckligt. Vissa saker tar tid att våga öppna sig om och då får det helt enkelt vara så. En stark relation tror jag i slutändan handlar om att välja varandra även när det är svårt. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela