amandamatildawallin.blogg.se

Hanging in there

Publicerad 2019-05-21 22:56:00 i Allmänt,

Läkaren ordinerade en antibiotikakur av någon okänd anledning över telefon, känns ärligt talat som om de bara kastar på mig något på chans. Är dock så desperat att få ens lilla minsta förbättring i astman så jag är villig att testa allt. Letar en bra homopat just nu för att testa om det kan hjälpa mig. Kan inte ens minnas när jag sov en hel natt igenom utan att behöva gå upp och medicinera. 
 
På dagen är andningen under kontroll även om jag hostar då och då. Det är framförallt under natten det brakar ihop fullständigt. Tack och lov kan jag jobba, men träningen blir tyvärr lidande. Fotbollen är det bara att lägga åt sidan. Dels för att det är ute och jag då drar in pollen men också för att det snabbt blir högintensivt som utlöser mina andningsbesvär. Har kört försiktigt på gymmet men känner direkt när jag går över gränsen. Frustrerande att inte kunna gå för fullt sedan blir man ju också fundersam om det är bra att träna när jag har sådana problem, men har försökt att läsa på och det står att det är bra att träna för astmatiker men att man ska ha koll på att man inte utlöser andningssvårigheter med för intensiv träning. 
 
Vi har haft sommarväder här i Hudiksvall idag och jag springer runt i alldeles för varma kläder eftersom jag inte packade med mig något lättare från Sundsvall. Åker dock hemöver på tors så är väl bara att hålla ut tills dess. Måste ju ändå säga att Hudiksvall är fint  såhär när det börjar bli sommar. Har haft lite svårt att göra mig hemmastadd här även fast jag trivs enormt bra på jobbet. Hudiksvall har liksom aldrig varit något jag suktat efter och ser inte mig själv som en småstadstjej och tror egentligen inte att jag är det, men ibland tar livet annorlunda vägar som man inte själv tänkt. 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela