amandamatildawallin.blogg.se

Testar Rawfood

Publicerad 2019-05-28 22:32:24 i Allmänt,

Slog rekord imorse när jag sov till 05.20 utan att behöva kliva upp tidigare under natten för medicin eller tokhosta. Vaknade visserligen tidigt, men bestämde mig för att ta en promenad istället för att somna om. Hann dock blunda några extra minuter innan jag skulle iväg på jobbet.

Det är jäkligt svårt att hitta bra nyttiga recept. Jag har nu snöat in på att testa lite rawfood-recept. Funderade mycket kring benämningen eftersom man hör så mycket olika men de flesta benämner rawfood som en kost där du äter och tilllagar mat som inte hettats upp till mer än 42 grader. 

I alla fall har jag testat att göra lite bars, rawfoodbollar och en tårta. Som ni kanske ser är det sötsuget som lockar igen och jag försöker således hitta på andra saker jag kan satsa på utan att falla dit. Tycker de flesta recepten är riktigt goda det är såklart svårt att jämföra saker som faktiskt är gjorda med socker, men tycker det är en bra kompromiss samtidigt som jag får i mig mycket nyttiga ämnen som jag tidigare inte fick i mig. Vad tycker ni om rawfood, några recept att dela med er av? 

Fokus denna vecka är framförallt jobb, har en hel del att beta av. Precis inlett ett samarbet med Strandpiren här i Hudiksvall som jag tror kommer bli riktig bra. Alltid roligt att få jobba med produkter som du själv är intresserad av. På lördag berättar jag mer om helgens planer som jag ser fram emot. Tills dess är det jobb, mat och träning som står på agendan. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela