amandamatildawallin.blogg.se

Rundar av semestern.

Publicerad 2020-08-09 10:45:57 i Allmänt,

Tillbaka på jobbet och har gjort första veckan efter semestern. Förstår inte att det ska vara så extremt svårt att kliva upp på morgonen när jag egentligen är morgonpigg. Semestern har varit super. Jag har haft det lite svårt att koppla av eftersom jag är en rastlös själ men jag har ju heller aldrig unnat mig 4 veckors semester i rad utan har oftast haft 2 veckor som längst så det var ju lite skillnad i år. Blir en helt annan avkoppling.  

Vi har iallafall fortsatt att bygga på huset med altan och trädgård. Nästa projekt är troligast ett litet förråd för gräsklippare och spabad som vi vill bygga ner i altanen. Det har verkligen gått undan med bygget i sommar. Mer trall runt huset gjorde verkligen skillnad och vi har fått njuta av fina kvällar på inglasningen. Ännu bättre blir det, jag har nu fått sälja min lägenhet i stan så vi kan lägga all fokus på huset och de saker vi vill göra här. Jag försöker övertala Jonas att vi ska ha ett orangeri mot den husvägg som idagsläget är tom. Tänker mig en betongram som ska vara ca 70 cm hög resten i glas och med pulpettak. Håller er uppdaterad hur övertalningen går. 

Fredagkvällen spenderades i Matfors hos Johanna med vänner med grillning och mys. Supertrevligt och skönt att få bryta av med en tjejkväll. Igår hade vi vänner på besök här hemma. Vi låg först på stranden, åkte hem och grillade, spelade kubb och några hann med ett kvällsdopp. Perfekt helg i min smak. Ska snart iväg på någon form av äventyrsbana som jag förstått det som. Jag Cevin och Fredrik ska ta högt och lågt på Södra berget. Vi får se om grabbarna är i någon form eller om de läskade på ordentligt. 
Målet är att klara alla banor men med tanke på att jag numera får svindel bara jag står på stegen för att måla så känns ju det kanske något långt bort. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela