amandamatildawallin.blogg.se

Magisk resa

Publicerad 2018-06-04 17:35:00 i Allmänt,

Vilken rolig resa vi hade. Sopot var magiskt. Sol varje dag, superfin strand, bra med restauranger och trevligt nattliv. Men framförallt hade jag oslagbart sällskap! 
 
Vi kom till Sopot ganska sent på fredagen och käkade middag på hotellet därefter i sängs rätt tidigt. På lördag hann jag med en morgonpromenad innan frukost och sedan la vi oss och pressade på stranden. Första doppet för i år avklarat. Vi bodde ca 10 minuter från Sopots kärna, vilket var perfekt. Vart en hel del prosecco på lördagskvällen och då menar jag en hel del. Vi fick två flaskor bubbel åinskickade till bordet samt rosor av ett norskt gubbgäng som för övrigt betedde sig bedrövligt, men vart räddade av ett trevligt gäng killar från Sverige. Det är en historia i sig, får ta den senare. Vi dansade i alla fall hela natten och hade jäkligt roligt. 
 
Söndagen var desto segare. Lite sömn och yschiga i huvudet, men vi hittade oss till stranden och återhämtade oss under dagen. På kvällen åt vi middag på en charmig resturang inne i stan och gick sedan ut på piren i Sopot och såg solnedgången. Absolut lika klyschigt som det låter. Idag har vi gjort Gdansk och med min vanliga tur är vi nu fast på flygplatsen i väntan på flyget hem till Sverige. Blir sent innan jag och Suss är hemma i Sundsvall.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela